Flisans Pyssel

Välkommen till min blogg! Här kommer det laddas upp pyssel-tips och inspiration. Jag stickar, bakar, pysslar, och försöker hela tiden lära mig nya saker att arbeta med. Och självklart kommer jag dela med mig av alla mina idéer! Hoppas ni tycker om den!

Enkel cheescake med hallon och björnbär

På fredag är det Alla hjärtans dag, så jag tänkte dela med mig av ett recept på en väldigt god cheescake jag gjorde till förra alla hjärtans dag.

Enkel cheescake med hallon och björnbär
Du behöver:
16 st Digestivekex
ca 100 g Smör

250 g Kesella vanilj
1,5 dl Grädde

Björnbär och hallon
Vaniljsocker

Gör så här:
Smält smöret och krossa degestivekexen. Blanda det smälta smöret med kexsmulorna.
Lägg jämt på botten av en form med löstagbar kant. Eller som jag gjorde - i cocktailglas

Vispa grädden hårt och blanda försiktigt i kesellan.
Bred ut över degestive/smör-botten i formen.

Strö vaniljsocker över bären och mosa alltsammans.
Bred försiktigt ut över Kesella/grädde-lagret i formen.

Ställ in i kylskåpet i väntan på servering.

Hoppas det smakar!

Och glad Alla Hjärtans Dag!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: