Flisans Pyssel

Välkommen till min blogg! Här kommer det laddas upp pyssel-tips och inspiration. Jag stickar, bakar, pysslar, och försöker hela tiden lära mig nya saker att arbeta med. Och självklart kommer jag dela med mig av alla mina idéer! Hoppas ni tycker om den!

Äpple- & flädermarmelad

Här kommer receptet på min absoluta favoritmarmelad! Passar både på mackan och i yogurten.

Äpple- & flädermarmelad


3 kg Äpplen, ex. Mio
4 dl Koncentrerad flädersaft (Jag använde det som var kvar av den hemmagjorda flädersaften från i våras)
3 kg Syltsocker

Skala och kärna ur äpplerna. Mixa dem med flädersaften
Koka upp i en kastrull med syltsockret. Koka i fem minuter och glöm inte att skumma av sylten medan den kokar.
Ta i Atamon för konservering.
Häll upp den färdiga marmeladen i rena burkar.

Tips: Häll upp den färdiga marmeladen i en rengjord tillbringare så är det lättare att hälla upp marmeladen i burkarna.

Hoppas det smakar!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: