Flisans Pyssel

Välkommen till min blogg! Här kommer det laddas upp pyssel-tips och inspiration. Jag stickar, bakar, pysslar, och försöker hela tiden lära mig nya saker att arbeta med. Och självklart kommer jag dela med mig av alla mina idéer! Hoppas ni tycker om den!

Symaskin

I helgen invigde jag min symaskin som jag fick i julklapp. Jag har aldrig varit särskilt duktig på att sy på maskin, så jag har alltid sytt allt för hand. Det roligaste arbetet var förra året när jag sydde mig en långklänning.
Men nu har jag alltså en symaskin, och då har jag bestämt mig för att faktiskt ta och lära mig att sy på den också! Det tog mig dock en hel trådrulle att komma på hur jag skulle fylla undertråden... Men när jag väl kom igång och sy gick det ändå ganska bra. Helgen resulterade i alla fall i en lagad morgonrock, en omsydd klänning och en insydd tröja. Sömmarna var inte helt perfekta och bakströmmen sällan rak. Men jag var ändå helt nöjd med resultatet!
Nu ligger en hel hög med trasiga kläder och väntar på att bli lagade!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

Va kul att den fungerar bra! Maskinen alltså :-). Jag tycker din blogg är kul, men jag är en väldigt dålig bloggläsare. Ge inte upp än. Puss